Listy klinické logopedie 2021, 5(1):62-63 | DOI: 10.36833/lkl.2021.0031277

Recenze knihy - Mýty a fakta o autismu

Lucie Nohová ORCID...
Ústav speciálněpedagogických studií, Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci, Žižkovo nám. 5, 779 00 Olomouc, Česká republika.

Autismus je neurovývojová porucha charakterizovaná deficity v  sociální interakci a  komunikaci. Přítomné jsou též omezené, opakující se vzorce chování, zájmů či aktivit. (Raboch a  kol., 2015) Publikací na téma poruch autistického spektra (PAS) vznikla v  tuzemsku již celá řada. Některé z  nich jsou zaměřené na  problematiku autismu v celé šíři, jiné se věnují konkrétní oblasti a jsou určeny odborníkům z řad pedagogů, speciálních pedagogů a psychologů. Rozrůstá se též řada (nejen) biografických publikací věnující se příběhům osob s  poruchou autistického spektra.
Publikace Mýty a fakta o autismu je jiného zaměření a název zcela vystihuje její obsah...

Received: March 16, 2021; Revised: March 16, 2021; Accepted: March 16, 2021; Published: June 14, 2021  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Nohová L. Recenze knihy - Mýty a fakta o autismu. Listy klinické logopedie. 2021;5(1):62-63. doi: 10.36833/lkl.2021.003.
Download citation

References

  1. ASHA [American Speech-Hearing-Association], 2020. Bias, Appraisal Tools, and Levels of Evidence. [online]. Rockville, USA: ASHA [cit. 15. 3. 2021]. Dostupné z: https://www.asha.org/research/ebp/bias-appraisal-tools-and-levels-of-evidence/
  2. BAZALOVÁ, B., 2017. Autismus v edukační praxi. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1195-2.
  3. BITTMANOVÁ, L., BITTMAN, J., 2017. Podpora začlenění žáka s autismem do třídního kolektivu. Praha: Pasparta. ISBN 978-80-88163-53-4.
  4. ČADILOVÁ, V., ŽAMPACHOVÁ, Z., 2016. Tvorba individuálních vzdělávacích plánů: Pro žáky s poruchou autistického spektra. Praha: Pasparta. ISBN 978-80-88163-39-8.
  5. HOŠKOVÁ, M., 2020. Matěj maluje mapy. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1645-2.
  6. HRDLIČKA, M., 2020. Mýty a fakta o autismu. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1648-3.
  7. HRDLIČKA, M., ed., KOMÁREK, V., ed., 2014. Dětský autismus: přehled současných poznatků. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0686-6.
  8. MAKOVCOVÁ, J., 2013. Maminko, nezpívej. Blansko: ALMI. ISBN 978-80-87494-11-0.
  9. NESNÍDALOVÁ, R., 1994. Extrémní osamělost. Praha: Portál. ISBN 80-7178-024-3.
  10. PÁTÁ, P. K., 2007. Mé dítě má autismus. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2185-9.
  11. PÁTÁ, P. K., 2008. Mé dítě má autismus: příběh pokračuje. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2683-0.
  12. PÁTÁ, P. K., HÁJEK, P. M., 2016. Svět očima dítěte s autismem. Praha: Beletris. ISBN 978-80-7520-086-0.
  13. RABOCH, J., ed. et al., 2015. DSM-5®: diagnostický a statistický manuál duševních poruch. Praha: Hogrefe - Testcentrum. ISBN 978-80-86471-52-5.
  14. ŘÍHOVÁ, A., VITÁSKOVÁ, K., 2012. Logopedická intervence u osob s poruchou autistického spektra: odborná publikace pro logopedy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-2908-3.
  15. SELNER, M., 2019. Autismus & Chardonnay. Pozdní sběr. Praha: Paseka. ISBN 978-80-7432-975-3.
  16. SELNER, M., 2017. Autismus & Chardonnay. Praha: Paseka. ISBN 978-80-7432-862-6.
  17. SCHOVANEC, J., 2014. O kolečko míň: můj život s autismem. Praha: Paseka. ISBN 978-80-7432-497-0.
  18. SCHOVANEC, J., 2017. Vítejte v Autistánu: výpravy do lidské mysli a na nejpřekvapivější místa světa. Praha: Paseka. ISBN 978-80-7432-789-6.
  19. ŠARKÖZYOVÁ, L., 2020. Jak pracovat s dítětem s poruchou autistického spektra (PAS). Praha: Powerprint. ISBN 978-80-7568-241-3.
  20. ŠPORCLOVÁ, V., 2018. Autismus od A do Z. Praha: Pasparta. ISBN 978-80-88163-98-5.
  21. THOROVÁ, K., 2016. Poruchy autistického spektra. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0768-9.
  22. VITÁSKOVÁ, K., KYTNAROVÁ, L., 2017. Pragmatická jazyková rovina u osob s poruchami autistického spektra: (hodnocení pragmatické jazykové roviny u osob s poruchami autistického spektra z pohledu logopeda). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-5214-2.
  23. VOTYOVÁ, S., ed. et al., 2015. Nedávejte do hrobu motýla živého: příběhy lidí s autismem. Praha: Pasparta. ISBN 978-80-260-2801-7.
  24. ŽAMPACHOVÁ, Z. et al., 2020. Katalog podpůrných opatření: dílčí část: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického spektra nebo vybraných psychických onemocnění. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-5713-0.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.