Listy klinické logopedie 2020, 4(1):66-71 | DOI: 10.36833/lkl.2020.0021547
Celoživotní vzdělávání a vybrané vzdělávací kurzy podporující komplexní přístup ke klientovi
- NAŠE logopedie, s.r.o., Peškova 6, 779 00 Olomouc
Předkládaný text referuje o nabídce vybraných kurzů pro klinické logopedy v prostředí České republiky. Tyto kurzy mohou klinickým logopedům sloužit jako podpora v orientaci terapie nebo v terapii samotné. Všechny uvedené vycházejí z potřeby komplexní logopedické terapie a přístupu k člověku. Článek rovněž zdůrazňuje potřebu permanentního celoživotního vzdělávání vzhledem k měnícím se podmínkám v souvislosti s rozvojem moderní vědy a techniky.
Klíčová slova: celoživotní vzdělávání, komplexní přístup, klinický logoped
Vloženo: 4. březen 2020; Revidováno: 4. březen 2020; Přijato: 5. březen 2020; Zveřejněno: 14. červenec 2020 Zobrazit citaci
Reference
- AYRES, A. J., 2005. Sensory integration and the child. Understanding hidden sensory challenges. 25th Anniversary Edition. Los Angeles, California: Western Psychological Services, 211 s. ISBN 978-0-87424-437-3.
- BAŠTECKÁ, B.; MACH, J., 2015. Klinická psychologie. Praha: Portál. 759 s. ISBN 978-80-262-0617-0.
- BAUR, A., 2007. Léčebná síla hlásek a vliv Loga: základy chirofonetiky. Lázně Bělohrad: Chirofonetická asociace, 384 s. ISBN 978-80-239-9467-4.
- BAZALOVÁ, B., 2014. Dítě s mentálním postižením a podpora jeho vývoje. Praha: Portál, 183 s. ISBN 978-80-262-0693-4.
- BERTL, I., 2016. Finanční gramotnost v kontextu rozvoje celoživotního učení dospělých: andragogické, metodické a psychologické souvislosti. Praha: Česká andragogická společnost, 176 s. ISBN 978-80-905460-3-5.
- BRATTON, J., 2014. Capitalism and Classical Social Theory. Plymonth: Estower road, 343 s. ISBN 978-1-4426-0-654-8.
- CAMPBELL-MCBRIDE, N., 2019. GAPS: Terapeutický protokol: kniha o vztahu střeva a mozku a možnosti nápravy vzniklé nerovnováhy. Jihlava: Alterberg, 355 s. ISBN 978-80-907559-1-8.
- ČELEDOVÁ, L., HOLČÍK, J., 2019. Social medicine: an introduction to new public health. Praha: Karolinum, 168 s. ISBN 978-80-246-4276-5.
- HRDÁ, Z., 2018. Multidisciplinární tým v praxi. Praha: Domov Sue Ryder, 65 s. ISBN 978-80-907190-0-2.
- FUNK, K., 2017. Děti, poslové z neznáma. Praha: Malvern, 165 s. ISBN 978-80-7530-080-5.
- KEREKRÉTIOVÁ, A., 2016. Logopédia. Bratislava: Univerzita Komenského, 341 s. ISBN 978-80-233-4165-3.
- LORENZOVÁ, J., 2016. Kontexty vzdělávání v postmoderní společnosti. Praha: FF Univerzita Karlova, 335 s. ISBN 978-80-7308-650-3.
- MECKWEN, J., 2009. Gestalt psychoterapie: moderní holistický přístup k psychoterapii. Praha: Portál, 262 s. ISBN 978-80-7367-649-0.
- PACHER, P., 2017. Klinická psychologie. Praha: Grada, 75 s. ISBN 978-80-88186-12-0.
- PAVLOV, I., 2018. Učiteľská andragogika: o profesijnom vzdelávání a poradenstve. Praha: Česká andragogická společnost, 211 s. ISBN 978-80-906894-1-1.
- POKORNÁ, V. 2010. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Praha: Portál, 333 s. ISBN 978-80-7367-817-3.
- PROUTY, G., 2005. Preterapie. Praha: Portál, 197 s. ISBN 80-7178-949-6.
- RABUŠICOVÁ, M. 2006. Místo vzdělávání dospělých v konceptu celoživotního učení. In: Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity U11, Studia Paedagogica, Brno: Masarykova univerzita, s. 13-26. ISSN 1211-6971.
- SCHAAF, R. C., MILLER, L. J., 2005. Occupational therapy using a sensory integration approach for children with developmental disabilities. In: Journal of Mental Retardation and Developmental Disabilities Research Reviews. Willey Blackwell, 11(2), s. 143-148. ISSN 1940-5529.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
- SINDELAR, B., 2016. Předcházíme poruchám učení: soubor cvičení pro děti v předškolním roce a v první třídě. Praha: Portál, 63 s. ISBN 978-80-262-1082-5.
- ŠKODOVÁ, E., JEDLIČKA, I. 2007. Klinická logopedie. Praha: Portál, 615 s. ISBN 978-80-7367-340-6.
- TOMATIS, A., 2017. Naslouchat univerzu. Od Velkého třesku po Mozarta: objevování vesmíru, v němž je všechno zvukem. Praha: Malvern, 270 s. ISBN 978-80-7350-081-2.
- TRACHTOVÁ, E. a kol., 2005. Potřeby nemocného v ošetřovatelském procesu. Brno: NCO NZO, 186 s. ISBN 80-7013-324-4.
- VAŠUTOVÁ, J., 2004. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido, 190 s. ISBN 80-7315-082-4.
- VETEŠKA, J., 2014. Celoživotní učení pro všechny - výzva 21. století = Lifelong learning for all - challenge of 21st century. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 408 s. ISBN 978-80-7452-047-1.
- VITÁSKOVÁ, K., 2018. Komunikační, jazykové a orofaciální procesy v logopedii. Olomouc: UP Olomouc, 158 s. ISBN 978-80-244-5466-5.
Přejít k původnímu zdroji...
- VOLEMANOVÁ, M., 2019. Přetrvávající primární reflexy: opomíjený faktor problémů učení a chování. Statenice: INVTS, 240 s. ISBN 978-80-907369-0-0.
- ZEZULKOVÁ, E., 2017. Vybrané otázky logopedické teorie a praxe. Ostrava: Ostravská univerzita,119 s. ISBN 978-80-7464-961-5.
- AIT - CZECH. Trénink. [online]. ©2019. [cit. 2019-09-09]. Dostupné z: http://ait-czech.cz/cz/trenink-ait
- AYRES, A. J., P. R. ERWIN a Z. MAILLOUX. Love, Jean: Inspiration for Families Living with Dysfunction of Sensory Integration [online]. Santa Rosa: Crestport Press, ©2004 [cit. 2014-01-27]. ISBN 0-9725098-1-X. Dostupné z: http://books.google.cz/books?id=QI9ob0LX12YC&pg=PA58&dq=SIPT&hl=cs&sa=X&ei=fFLmUpsE4-jKA7SQgfAC&ved=0CDsQ6AEwAjgU#v=onepage&q=SIPT&f=false
- ARCADA CENTER. Forbrain. [online]. ©2019. [cit. 2019-09-09]. Dostupné z: http://arcada-center.com/cs/terapie/a-2/ FORTBRAI
- AUTISITICKÉ DITĚ. Dieta GAPS. [online]. ©2019. [cit. 2019-09-10]. Dostupné z: http://www.autistickedite.cz/dieta-gaps
- CENTRUM SPIRÁLA. Synergická reflexní terapie. [online]. ©2019. [cit. 2019-09-10].
- Dostupné z: https://www.centrumspirala.cz/cislo-kurzu-5000062019/
- CHIROFONETIKA. Chirofonetika. [online]. ©2019. [cit. 2019-09-10]. Dostupné z: http://www.chirofonetika.cz
- KUPROG. KUMOT. [online]. ©2019. [cit. 2019-09-10]. Dostupné z: http://www.kuprog.cz
- KUPROG. KUPOZ. [online]. ©2019. [cit. 2019-09-10]. Dostupné z: http://www.kuprog.cz
- MŮJ MAXÍK. Maxík. [online]. ©2019. [cit. 2019-09-10]. Dostupné z: http://www.mujmaxik.snadno.eu
- NOVÁ MLUVA. Nová mluva. [online]. ©2019. [cit. 2019-09-10]. Dostupné z: http://www.novamluva.cz
- OSTEODYNAMIKA. Osteodynamika. [online]. ©2019. [cit. 2019-09-10]. Dostupné z: https://www.osteodynamika.cz/co-je-osteodynamika/
- REHA. Neuroterapie. [online]. ©2019. [cit. 2019-09-10]. Dostupné z: http://www.neuroterapie.cz/skoleni-pro-terapeuty
- World Economic Forum. Future of Jobs. [online]. ©2019. [cit. 2019-09-10]. Dostupné z: http://www3.weforum.org/docs/WEF_Future_of_Jobs_2018.pdf
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.