Listy klinické logopedie 2020, 4(2):74-76 | DOI: 10.36833/lkl.2020.0331488

Visual Reinforcement Audiometry used in practice - case reports

Mgr. Marie Kaniová, Ph.D.1,2,*, Mgr. Mgr. Bc. Veronika Švédíková1, Mgr. Anna Tomasová1
1 Klinika otorinolaryngologie a chirurgie hlavy a krku, Fakultní nemocnice Ostrava, přednosta prof. MUDr. Pavel Komínek, Ph.D., MBA
2 Lékařská fakulta, Ostravská univerzita, Ostrava Klinika ORLCHHK, Fakultní nemocnice Ostrava, 17. listopadu 1790, 708 52 Ostrava

Visual Reinforcement Audiometry (hereinafter referred to as "VRA") is one of the behavioural methods of hearing examination. The case studies aim to provide information on the importance of the aforementioned test and are focused on patients on whom VRA tests are most often performed. The results of the VRA test are beneficial, both in cases of a discrepancy between the results of objective hearing measurements (evoked potentials test, test for the presence of evoked otoacoustic emissions) and the statements by the child's parents, as well as in determining the hearing threshold curve with a hearing aid.

Keywords: Visual Reinforcement Audiometry, hearing assessment methods, children, disability

Received: September 23, 2020; Revised: November 8, 2020; Accepted: November 9, 2020; Published: December 14, 2020  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Kaniová M, Švédíková MV, Tomasová A. Visual Reinforcement Audiometry used in practice - case reports. Listy klinické logopedie. 2020;4(2):74-76. doi: 10.36833/lkl.2020.033.
Download citation

References

  1. British Society of Audiology: Recommended Procedure - Visual Reinforcement Audiometry. [online]. 2014. [cit. 3. 9. 2020]. Dostupné z: http://www.thebsa.org.uk/wp-content/uploads/2014/04/BSA_VRA_24June2014_Final.pdf
  2. GEFLAND, S. A., 2016. Essentials of audiology. New York: Thieme, s. 329-347. ISBN 978-1-60406-861-0.
  3. KABÁTOVÁ, Z.: Audiologický screening, 2012. In: KABÁTOVÁ, Z., PROFANT, M. a kol.: Audiológia. Praha: Grada, s. 177-183. ISBN 978-80-247-4173-4.
  4. LAVIČKA, L., ŠLAPÁK, I., 2002. Porucha sluchu v dětském věku - poznámky pro pediatra. Pediatrie pro praxi. [online]. 6, s. 275-278. [cit. 3. 9. 2020]. Dostupné z: https://www.pediatriepropraxi.cz/pdfs/ped/2002/06/04.pdf
  5. MADELL, J. R., 2008. Using visual reinforcement audiometry to evaluate hearing in infants from 5 to 36 months. In: MADELL, J. R., FLEXER, C., et.al. Pediatric audiology. New York: Thieme, s. 65-75. ISBN: 978-1626234017.
  6. MEJZLÍK, J., DRŠATA, J., HLOUŠKOVÁ, M., 2015. Tónová audiometrie. In: DRŠATA, J., HAVLÍK, R., CHROBOK. V.: ed. Foniatrie - sluch. Havlíčkův Brod: Tobiáš, s. 72-86. ISBN 978-80-7311-159-5.
  7. ŠKODOVÁ, E., 2003. Opožděný vývoj řeči. In: Škodová, E., Jedlička, I.: Klinická logopedie. Praha: Portál, s. 91-105. ISBN 80-7178-546-6.
  8. VELDOVÁ, Z., 2018. Foniatrie. In: HAHN, A. a kol.: Otorinolaryngologie a foniatrie v současné praxi. 2. doplněné a aktualizované vydání. Praha: Grada, s. 361-408. ISBN 978-80-271-0572-4.
  9. VOJNOVÁ, M., LEJSKA. M., SMISITELOVÁ, J., 2016. Klinické využití nové audiometrické metody - vizuálně podporovaná audiometrie. Otoralyngologie a foniatrie. [online]. 65(1), s. 48-52. [cit. 5. 9. 2020]. Dostupné z: https://www.prolekare.cz/casopisy/otorinolaryngologie-foniatrie/2016-1/klinicke-vyuziti-nove-audiometricke-metody-vizualne-podporovana-audiometrie-58048

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.