Listy klinické logopedie 2021, 5(1):76-88 | DOI: 10.36833/lkl.2021.0011484

DEVELOPMENT OF VOCABULARY IN CHILDREN WITH INTELLECTUAL DISABILITIES

Sarmīte Tūbele, Evija Landrāte
Faculty of Education, Psychology and Art, University of Latvia, Imantas 7. līnija 1, Riga, Latvia.

The article "Development of Vocabulary in Children with Intellectual Disabilities" is intended to reveal some incidences in a Speech Therapist's work in one of the special schools in Latvia. Individual sessions are held for younger children. Although groups are not large, working with even four students is a challenge for the Speech Therapist. As communication is essential for humans, the Speech Therapist must work towards the enrichment of the vocabulary of every student, even those with moderate or severe intellectual disabilities (or in combination with Autism Spectrum Disorder).

Klíčová slova: intellectual disability, enrichment of vocabulary, Speech Therapist, Autism Spectrum Disorders

Vloženo: 7. duben 2020; Revidováno: 23. leden 2021; Přijato: 23. leden 2021; Zveřejněno: 14. červen 2021  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Tūbele S, Landrāte E. DEVELOPMENT OF VOCABULARY IN CHILDREN WITH INTELLECTUAL DISABILITIES. Listy klinické logopedie. 2021;5(1):76-88. doi: 10.36833/lkl.2021.001.
Stáhnout citaci

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.