Listy klinické logopedie 2019, 3(2):3-7 | DOI: 10.36833/lkl.2019.0231521

Trénink kognitivních funkcí u pacienta po kraniocerebrálním poranění z pohledu ergoterapeuta

Hana Vyskočilová, DiS.
DRC Medvídek, odd. ergoterapie, Kyjevská 5, 625 00 Brno

Příspěvek se zabývá problematikou poruch kognitivních funkcí u pacientů s kraniocerebrálním poraněním a jejich následným tréninkem. Cílem práce je přiblížit pět modulů kognitivních procesů a zvýšit povědomí o této problematice v rámci odborné i laické veřejnosti. Základem práce je případová studie klienta po kraniocerebrálním traumatu, který dlouhodobě navštěvuje ergoterapii a má přetrvávající poruchy kognitivních funkcí.

Klíčová slova: trénink kognitivních funkcí, pozornost, paměť, exekutivní funkce, zpracování informací, hodnocení kognitivních funkcí

Přijato: 10. prosinec 2019; Zveřejněno: 14. prosinec 2019  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Vyskočilová H. Trénink kognitivních funkcí u pacienta po kraniocerebrálním poranění z pohledu ergoterapeuta. Listy klinické logopedie. 2019;3(2):3-7. doi: 10.36833/lkl.2019.023.
Stáhnout citaci

Reference

  1. BERGQUIST, T. F. a MALEC, J. F. Psychology: Current practice and training issues in treatment of cognitive dysfunction. NeuroRehabilitation. 1997, 8(1), 49-56. ISSN 1053-8135. Přejít k původnímu zdroji... Přejít na PubMed...
  2. MALIA, K. a BRANNAGAN, A. Jak provádět trénink kognitivních funkcí: praktická příručka pro každého. Praha: Cerebrum - Sdružení osob po poranění mozku a jejich rodin, 2010. ISBN 978-80-904357-3-5.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.