Listy klinické logopedie 2019, 3(1):45-47 | DOI: 10.36833/lkl.2019.0102541

PORUCHY SLUCHOVÉHO VNÍMÁNÍ U DĚTÍ S VÝVOJOVOU DYSFÁZIÍ VE ŠKOLNÍM VĚKU

Doc. MUDr. Olga Dlouhá, CSc.
Foniatrická klinika 1. LF UK a VFN, Žitná 24, 120 00 Praha 2

Cílem našich pozorování je vyšetření sluchového vnímání a porozumění řeči u dětí s vývojovou dysfázií pomocí centrálních dichotických testů. Dichotické poslouchání je technika simultánní prezentace odlišných zvukových podnětů do obou uší. Vyvinuli jsme nové testy v češtině. Ve studiích jsme se zaměřili na porovnání výsledků dětí s vývojovou dysfázií a dětí s normálním vývojem sluchové funkce. Během testování jsme použili několik forem stimulace (slova, věty). Výsledky dichotických testů u dětí s vývojovou dysfázií a dysortografií potvrdily integrační centrální poruchu sluchu a poruchu krátkodobé paměti.

Klíčová slova: vývojová dysfázie, dysortografie, dichotické testy

Zveřejněno: 30. březen 2019  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Dlouhá O. PORUCHY SLUCHOVÉHO VNÍMÁNÍ U DĚTÍ S VÝVOJOVOU DYSFÁZIÍ VE ŠKOLNÍM VĚKU. Listy klinické logopedie. 2019;3(1):45-47. doi: 10.36833/lkl.2019.010.
Stáhnout citaci

Reference

  1. DLOUHÁ, Olga. Poruchy vývoje řeči. Praha: Galén, [2017], s. 254. ISBN 978-80-7492-314-2.
  2. DE WITT, E., VAN DIJK, P. et all.: Characteristics of children with listening difficulties: APD or not? 30th World Congress of the IALP, Dublin, Ireland, 8/2016, abstract book, s. 165.
  3. FERRE J. M.: Understanding children's central auditory disorders. Abstracts, 25th World Cogress of the International Association of Logopedics and Phoniatrics. Montreal, 2001.
  4. HUTCHINSON, E., BAVIN, E., EFRON, D., SCIBERRAS, E.: A comparison of working memory profiles in school-aged children with SLI, ADHD, comorbid SLI and ADHD and their typicallydeveloping peers. Child neuropsychology; 2012, 18(2), pp. 190-207. Přejít k původnímu zdroji... Přejít na PubMed...
  5. CHERMAK, G.D., MUSIEK, F.: Central auditory processing disorders. (New perspectives). Singular Publishing Group, Inc. San Diego. London. 1997, 374 p.
  6. NEIJENHUIS, K. et all.: Perspectives of Dutch health professionals regarding APD; a focus group study. 30th World Congress of the IALP, Dublin, Ireland, 8/2016, abstract book, p. 166.
  7. RAWOOL, V. W.: Auditory Processing Deficits. Assessment and Intervention. New York. Stuttgart. Delhi. Rio de Janeiro. Thieme, 2016, 493 p.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.